Jan 13, 2010

Indiskglamour & indiansk pärlmysik

Har alltid mer eller mindre dragits till färg och form, bl a i t ex tyger, målningar och smycken. Varit inspirerad länge av bl a den fantastiska klädkulturen i Indien, eller rättare sagt i Bollywood filmer, har inte sett den riktiga kulturen i Indien. Nedan är exempel på en moderniserad variant med en indisk"touch".









Utsmyckningar i alla dess slag, finns inga gränser! Joo om det går för långt att man skadar sin kropp så vet jag inte riktigt längre. T ex scarification, om man vill ha mindre raka ärr, låter man ärren infekteras lite extra! Det låter helt otroligt att man vill skapa en "sjukdomsprocess" för att smycka sin kropp..! Meen vi är fortfarande olika, det som är rätt för mig är ju självklart fel för någon annan.
As long as you love what you do, just do it! ..kaanske kan avsluta det här stycket på det här sättet ändå.. ;) vi är olika och det skulle vara så tråkigt om vi inte var det! Heard that earlier? Säger det igen, igen och igen tills alla fattar det! :)





Älskar hur tyg rör sig, ibland har jag inte en aning om vad jag kommer sy. Men låter tyget "tala" till mig.. lyssnar man noga "säger" den en hel del intressant!
I bilderna ovan har havsvinden talat igenom tygen.. eeeller bara fläkten :)




Turbanliknande mössa/hatt, intressant idé.



Kroppsutsmyckning kan förutom dekoration även vara en symbol för ex civilstånd eller grupptillhörighet. För mig har inte smycken och kläder någon komplicerad filosofi, känns det kul att ha örhängen, halsband, speciella kläder..? "just go for it"!




Burberry är lika bra på att göra smycken som trenchcoats!


Silver, my diamonds! Tur att det är lite billigare ;)



Utsmyckning på provdocka av bara dragkedjor. Skickligt gjort! (okänd designer)




Indiansk stil på dessa två sista halsbanden. Vackert!

No comments:

Post a Comment