Jan 20, 2010

Black Magic Woman

Sade, en av världens vackraste kvinnor, enligt mig då :). Ett utseende med djup, harmoni.. svårt att ibland se var hon kommer ifrån. Indien? Afrika? Sydamerika? Kanske är det det som gör henne extra speciell? Något är det iallfall, om inte hennes fina utstrålning, röst och musik så är det utseendet. Sade har en bit av Nigeria och en bit av Storbritannien. Såg senaste videon med nya låten Soldier of love.. blev förundrad över hur "välbevarad" hon är trots sin 50 åriga ålder Botox? Don´t think so! I hope not! Hade åldrats litegrann, men såg fortfarande väldigt vacker ut.









Maria Bethânia, Obs fokusera lagom! :/ "den" skulle bara lufta sig lite grann :) en sångerska med en stark, grov.. men väldigt vacker röst! Hittade henne av en slump på Spotify när jag letade efter något annat. Tyckte om musiken , speciellt för att hon sjöng på portugisiska, låter fint! Men det var något speciellt med hennes utseende som inspirerade, hon håller inte direkt måtten för hur ett idealistiskt utseende "bör" se ut. Men tycker att hon är vacker på sitt speciella sätt! Kanske för att man nästan aldrig ser ostylade, osminkade, människor i media och reklam, att det istället blir något speciellt att se på? Inte för att jag är anti smink eller styling.. men utan utstrålning är sminket inte alltid värt något!
Tycker det är intressant ibland att se människor som inte helt och hållet ser symmetriska och perfekta ut, och det är kul att man tar vara på sina egna speciella "skavanker" som är vackra för just individen i sig och som ger en personlig karaktär!




Hello people tell me how u doin?! Människor inspirerar mig, utseenden, personligheter, tankar.. snäll som elak lär mig något nytt. Så länge jag kan minnas tillbaka i tiden så har jag alltid ritat och målat, om inte mönster och abstrakta ting så har jag målat människor. Tittar mycket på ansikten, kroppsform, hudens olika färger. Alla färger är fina att se på! Hur fin naturlig rouge vissa kan ha. Eller hur vackra många kan vara utan smink. Vissa kanske bara behöver en liten piff och vóila! Så lyser man upp! Varje individ har sin egna intressanta färgpalett som man kan komplettera eller framhäva. Genom att ha passande färger. Vissa lyser upp ansiktet och andra dämpar. Det är intressant hur vissa färger på kläder kan påverka utstrålningen av våra naturliga färger, t ex hår, hud. Det där blir nog en mer detaljerad fakta, kanske mer åt färganalyser. Behärskar tyvärr inte det så väl men har hört mycket, and it´s really interesting!

Vi är nog rätt så vackra varelser.. enligt oss människor då, tror inte djur tycker om oss överhuvudtaget! :/ Det som jag bl a tittat på mycket senaste åren är afrikainspirerade färger, tyger, kläder mm. Afrika är stort men jag tror nog många vet vad jag menar med afrikanska färger? Färger och mönster i massor men lite mer åt det jordiska, blandat ibland med det galet färgsprakande!

Tycker den här outfiten påminner mig mycket om de afrikanska starka färgerna fast med en touch av graffitikonsten. Ser dessutom riktigt nice ut i haute couture stil! Synd bara att man inte kan se den på riktigt! Känna på tyget! :(


Sister, sister!









Målningar som fångat min blick pga de starka färgerna och de kreativt bildade mönstren.
Konstnären heter Andrew L. Thompson.


Lady of Color


Sassy Lady


High Fashion


Waiting Mr Right


Festival

No comments:

Post a Comment